500 plus Sochaczew: od 1 kwietnia wnioski, reszta wyjdzie w praniu

/ 29 komentarzy

Co wiemy? Że obsługą Programu 500 plus w Sochaczewie zajmie się Urząd Miasta. Kto dokładnie? W tej chwili trwa rekrutacja nowych pracowników, którym powierzone zostaną obowiązki właśnie z tego zakresu. Prawdopodobnie zatrudnione zostaną dwie osoby. Wiemy też, że do budżetu miejskiego wpłynęło 12 milionów złotych na wypłaty dla sochaczewskich dzieci. I wiemy, że wnioski będzie można składać od 1 kwietnia br. Nie wiemy jednak, kiedy i jak pieniądze zostaną wypłacone.

 

Ogólne zasady sztandarowego programu rządu PiS są już dobrze znane Polakom. Wiemy, że 500 złotych miesięcznie otrzyma każde drugie i kolejne dziecko, zaś pierwsze tylko w sytuacji, gdy rodzice – opiekunowie spełnią kryteria dochodowe (dochód na jedną osobę w rodzinie nie przekracza 800 złotych lub 1200 złotych, gdy przynajmniej jedno dziecko jest niepełnosprawne).

Urząd Miasta w Sochaczewie poinformował już publicznie, że do budżetu wpłynęło 12 milionów złotych na realizację Programu 500 + w tym roku. Wiadomo też, że to właśnie ratusz (a nie Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, jak wielu sądziło), zajmie się obsługą programu (MOPS będzie natomiast weryfikował, czy pieniądze z 500 plus są należycie wydatkowane). To tu przy ul. 1 Maja 16, w Biurze Obsługi Klienta na parterze, od 1 kwietnia sochaczewianie znajdą formularze wniosków o przyznanie pieniędzy na dzieci. Formularz liczy osiem stron, ale ma być prosty do wypełnienia.

Wydział Polityki Społecznej i Ochrony Zdrowia UM, do którego trafią wnioski do rozpatrzenia, zapewnia też, że możliwe będzie złożenie wniosku drogą elektroniczną, w tej chwili ratusz pracuje nad uruchomieniem stosownej platformy internetowej.

Warto zapamiętać, że w przypadku gdy złożymy wniosek do dnia 30 czerwca br., pieniądze na dziecko naliczone zostaną od 1 kwietnia br. Z tego powodu ratusz wręcz namawia, by nie spieszyć się ze składaniem formularzy (wiadomo, w pierwszych dniach kwietnia może się zrobić w Biurze Obsługi Klienta trudny do ogarnięcia tłok). Ale musimy też wiedzieć, że w przypadku złożenia wniosku po 30 czerwca br., świadczenie zostanie naliczone od miesiąca, w którym wniosek złożyliśmy (bez wyrównania za poprzednie miesiące).

Pierwszy okres funkcjonowania Programu 500 plus obowiązywać ma do 30 września 2017 roku. Oznacza to, że kolejny wniosek rodzice i opiekunowie ubiegający się o świadczenia na dzieci będą składać w sierpniu przyszłego roku.

Za niespieszeniem się ze składaniem wniosku w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca br. przemawia też fakt, że ratusz na jego rozpatrzenie ma 3 miesiące. Czyli nawet jeśli uda nam się wypełnić i złożyć formularz 1 kwietnia, raczej nie możemy liczyć na pieniądze z końcem miesiąca. Kiedy? Nie wiadomo, ratusz podkreśla, że program jest olbrzymim przedsięwzięciem i „wymaga wielu przygotowań”.

Nie wiemy dokładnie, kiedy pojawią się pierwsze wypłaty i nie wiemy, w jakiej formie (gotówka czy przelew). Zaprosiliśmy na wywiad rzecznika UM Piotra Kierzkowskiego, by zadać mu kilka podstawowych pytań na ten temat, ale rzecznik przyznał wprost, że jeszcze jest zbyt wiele niewiadomych dotyczących programu i o szczegółach porozmawiamy, gdy będą znane odpowiedzi na nasze pytania.

 

Nasze pytania dotyczące Programu 500 plus w Sochaczewie:

- Kiedy i gdzie? Który wydział?

- Czy będą - są nowe osoby zatrudnione w UM do obsługi programu?

- Gdzie, jak składać wnioski? Co zawiera wniosek?

- Ile miasto dostało pieniędzy, ile dzieci może obejmować program w mieście Sochaczew?

- Pieniądze: kiedy, jak i gdzie będą odbierane? Jaka forma (przelew, gotówka)?

- Załóżmy, że 1 kwietnia składamy wniosek, kiedy możemy spodziewać się pieniędzy?

 

Odpowiedź rzecznika UM Piotra Kierzkowskiego, wyjaśniająca przyczyny odmowy wywiadu:

- Na chwilę obecną program 500+ jest wdrażany w Urzędzie Miejskim i naprawdę, nie ma doprecyzowanych szczegółów, o które Pani pyta. Gdybyśmy te szczegóły znali, na pewno byłyby opisane w ostatnim numerze Ziemi Sochaczewskiej. Uważam, że podczas naszej rozmowy byłoby zbyt wiele niewiadomych.

 

Zapewne wszystko wyjdzie w przysłowiowym praniu, choć mamy nadzieję na wywiad z rzecznikiem UM jeszcze przed 1 kwietnia br.


figa

 

 

 

 

5
Oceń
(2 głosów)

 


Opinie i komentarze użytkowników (29)


kacperskyy
(2016-03-08 14:52)
0
i frajerzy bedziecie za to wszystko placic - wy, a przez was (pisiory) i ja rowniez.
kazdy kto glosowal na pis powinien ponosic koszty 500+, na czele z kosciolem ktory namawial do glosowania na nich. opadło by wam wszystko jakby rachuneczek przyszedl... a tak latwo wybierac nie ponoszac odpowiedzialnosci co?
poza tym juz powoli zaczynacie sie wstydzic tej wladzy.. wypieracie sie, zmieniacie poglady... ale to dobrze ze choc ta czesc przejzala na oczy.

Nancy
(2016-03-08 15:16)
+5
Moim zdaniem program 500+ się nie sprawdzi. Władze są przekonane, że to poprawi dzietność w kraju. Prawda jest taka, że ludzie inteligentni, którzy np. mają już dwoje dzieci, nie zaplanują kolejnego potomstwa. Owszem, dodatkowe pieniądze się przydadzą w domowym budżecie, ale do normalnego funkcjonowania potrzebne są choćby większe mieszkania, nikt nie będzie się rozmnażał na potęgę w metrażu dwupokojowym.
Natomiast w rodzinach tzw. patologicznych (alkohol, przemoc itd.) wzrost będzie z pewnością. Dlaczego? Bo często nikt w tych rodzinach nie pracuje, żyją z pomocy społecznej, a świadomość posiadania większych pieniędzy zaowocuje powiększaniem rodziny. Jak mają np. piątkę dzieci to jeszcze zrobią sobie kolejną trójkę. Bo takim jest wszystko jedno, połaszczą się na pieniądze i tyle.
Ja daję rok żywotności tego programu, potem rząd szybko zacznie wprowadzać coraz to nowe kryteria. W praktyce wyjdą na jaw luki prawne i niedociągnięcia. A pieniądze zaczną dostawać tylko nieliczni. Takie jest moje zdanie.

kr
(2016-03-08 15:53)
-2
Moim Zdaniem,dopóki nie zaakceptujemy stanu rzeczy a będziemy opierać się na stereotypach to rzeczywiście nic ten program nie wniesie.
500+ według mnie najlepiej traktować Indywidualnie .Polacy mają skłonności "Globalizacji".Inaczej mówiąc proszę traktować ''program''jako dbanie o własny tyłek.
To jak rzeczywiście zadziała wspieranie przyrostu ludności nie zależy jedynie od rządu ,to również zależy od ludzi/obywateli jak się ustosunkują do tego.
Nie możemy oczekiwać że w ciągu roku zaczną się rodzić na potęgę dzieci w kraju.To proces wieloletni pod warunkiem że w tych wielu latach będzie dokonywać się pozytywnych wyborów .Oczywiście że samo w sobie 500zł nie załatwi wszystkiego...
Tego właśnie ludzie oczekują a mianowicie cudu !!!Warto jeszcze ponieść konsekwencję których ludzie oczywiście chcieliby uniknąć , konsekwencje które można nazwać ''zbiorową odpowiedzialnością''.
Jeżeli nie chcesz 500zł na dziecko to nie bież ,nie wypełniaj wniosku ale nie pieprz głupot w stylu--Oooo w Szwecji to mają socjal!!Oooo w holandii to mają lajcik!!Ooooo w angli to kobiety dostają od rządu !!!
Nie trzeba opierać się na 5000+ żeby była patologia,patologie można leczyć ale do tego potrzebne są środki nie w postaci pieniędzy,tylko w postaci Narodu!!
Dzieci są dziećmi przez jakiś czas ,jak każdy z nas ,podłoże /grunt kształtuję przyszłego podatnika..
Kurcze Nawet przeciętny Rosjanin tak nie biadoli ,który nie ma pięknych mebli,marketów a w koło niedźwiedzie ..
Więc drodzy PEOWCY trenujcie wasze dusze ,a jak wam się nie podoba to wyjedźcie do Syrii :P

zdzichu
(2016-03-08 19:09)
+5
Wszyscy poczują się rozczarowani jak dzieci skończą 18 lat. Przyzwyczajeni do 500 może nawet 1000zł miesięcznie, nagle się urwie, a dziecko na studia, potem drugie też zechce studiować- wydatki dużo większe, szok !!! Jak żyć ???

Obywatel85
(2016-03-08 23:05)
+1
kacperskyy niestety ale.......jedyne co możesz to PO-kwiczeć ;-)

kacperskyy
(2016-03-09 08:03)
0
zdzichu trafne spostrzezenie! to kolejny element ktory potwierdza ze 500+ to zle rozwiazanie.

obywatel jakbys choc troche ruszył te swoje szare komórki, to bys sie zdziwil w ktora strone mi blizej :) ale ulatwial sprawy ci nie bede, rusz dupe pomysl.

kr - poeta normalnie :) tylko to wszystko bez ładu i skladu wiec nawet sie nie odniose.

widze ze jestescie kolesiami pazernymi na socjal, czyli pewnie nieudacznikami zyciowymi ktorzy tej pomocy potrzebuja, tylko bolesne jest to ze w waszym przypadku pojdzie to na wóde albo pety - to jest patologia tego programu.

stwierdzenie "bogaci nie powinni sie zglaszac" - a co ja gorszy polak jestem? place wiecej podatkow niz wy razem wzieci na bezrobociu albo robiacy na czarno i nalezy mi sie jak psu buda :) - i to jest kolejny ułom tego programu.

ale prostota umysłowa wiekszosci polakow nie jest w stanie pojac konsekwencji tego, dla nich pińcet to pińcet i w dupie reszta... bedzie na wódke albo remont 19 letniego BMW3..

kr
(2016-03-09 08:52)
0
Drodzy Mistyfikatorzy Internetowi.
Wam Potrzeba jakieś 100 lat żebyście nie tyle zrozumieli (bo ta sfera bardzo śpi)co zastanowili się nad inną oceną sytuacji.
Otóż Panie kacperskyy-jednak pan się odnosi więc odpowiem . W przypadku pana obiektywizmu który opiera pan na portalu proponuje założyć stowarzyszenie o nazwie "Jestem Bogaty,skromny i nie przeciętnie skromny -płace podatków kupę i mam Polsky Tupet''.
Tak generalizować to potrafi każdy .Prawdopodobieństwo że obił się pan o patologię bądź sam w niej tkwi jest duże , i nie wystarczy o niej napisać -no chyba że napisze pan ''patologya'' :)
Tak się złożyło że obiektywnie patrząc na ciemną stronę społeczeństwa ,należało by zacząć od fundamentu,nie od elementu. Jeżeli chodzi o przepijanie pieniędzy to myślę sobie że paradoks polega na tym że do przepijania pieniędzy komuś kto tak robi nie będzie potrzebne 500+,pod warunkiem że jest alkoholikiem:))
Natomiast czytając teksty w stylu "Ło Jezu Maria co to będzie za 18lat''Proponuję tym osobą czytać biblię-być może oderwie to te osoby od takich projekcji w mózgu.
Jeżeli Wychowamy Młodzież w przeświadczeniu że tylko studia ,tylko lajtowe życie,praca za biurkiem z internetem
przy ramieniu to wtedy dopiero będziemy mieć problem,czyż nie jest prawdą że już mamy???
Pazerny To Pan Kasperskyy jest na Urojenia Wielkościowe.

Obywatel85
(2016-03-09 10:06)
0
Jak to mówią młodzi......zostałeś zmasakrowany :-) ale tak to jest gdy swój światopogląd opiera się na kolorowych obrazkach z demotywatory.pl.

kacperskyy
(2016-03-09 12:48)
0
"Proponuję tym osobą czytać biblię-być może oderwie to te osoby od takich projekcji w mózgu."

gorzej niz myslalem... katoliban ortodoks z pierwszej ławki.. a wiadomo kto tam siedzi :) koncze z waść panem/panią dyskusje.

pocieszam sie jedynie ze powoli coraz wiecej ludzi przegląda na oczy i zrywa z tymi skrajnymi pisowskimi pogladami.

podsumuje 500+ kazdy kto patrzy na czubek własnego nosa uzna ze 500+ to zaje.... sta sprawa, kto jednak zagłebi sie w skutkach ekonomicznych, społecznych przekona sie, że różowo juz nie jest i tak na prawde każdy z nas za to zapłaci.

nie jestem zwolennikiem państwa socjalnego, preferuje takie zarządzie (zmiane prawa, przerwanie drenowania polski przez zagraniczne korporacje - mamy to dzieki PO) zeby państwo dało uczciwie zarobic - dobrze zarobic obywatelom, którzy nie bedą musieli ustawiac sie w kolejce po pomoc socjalną. (nie bede mocno rozwijal tego tematu bo to nie watek na to).

kr
(2016-03-09 13:36)
0
Nie sądzę by program 500+ Miał decydujące znaczenie w Wyborach,dla człowieka myślącego miał on najmniejsze znaczenie.Znaczenie natomiast miało to że Większość polaków czuła się upokorzona rządami Po ,po prostu mieli dość.Każda partia polityczna miała obietnice-inaczej się nie da???Trzeba być naprawdę naiwnym wierząc w 500+ oraz w znacznym stopniu ograniczonym.Ja osobiście szczególną uwagę zwracam na to nie ile,tylko jak wywiąże się PIS z obietnicy,jeżeli 500+będzie cząsteczką układanki ,ale dobrej układanki być może napiszę o tym za parę lat ,na razie nie mam ani jednego doświadczenia odnośnie tego typu "socjalu" bo takowego żaden rząd nie wprowadził ,więc moje wszelkie wizje są równoznaczne z gó..o prawdą. Poczekam na fakty które w tym przypadku zweryfikują lata doświadczeń.Tak lata , a nie miesiące..Pozwolę pracować innym i nie będę odciągał innych od pracy .Jedynym moim obowiązkiem będzie przyjrzeć się swoim błędom a nie innych..
Jetem Katolikiem z Metryki,ale świadomym katolikiem i tego się nie wstydzę. Wstyd mi za Kościół,Ciężko Mi Wybaczać.
Pozdrawiam Wszystkich Z Pierwszej Ławki i tych z ostatniej też *)

Daniel5
(2016-03-09 17:27)
+3
500+ jest to ukłon do wszystkich którzy traktują państwo jako opiekunkę. Pomagać trzeba ludziom potrzebującym pomocy; chorym, starym , dzieciom i właśnie. Dzieciom należy i trzeba pomagać i to wszystkim, ale nie rodzicom.
A dzieciom pomagać można tak:
- darmowe podręczniki, dwa komplety jeden w domu drugi w szkole, żeby nie nosiły na plecach.
- jedno zmianowy tryb nauki; od 8.00-ej
- 3 darmowe pełnowartościowe posiłki (nie takie jak w DPS-e w Młodzieszynie z zupek w proszku)
- opieka(profilaktyka) medyczna i stomatologiczna w szkołach.
- itd.
A tak bardzo duża część tych pieniędzy zostanie zmarnowana.

kr
(2016-03-09 19:33)
-2
Patrzcie Państwo ,jakich mamy oszczędnych ludzi w tym kraju....
Jeżeli dziecko Mieszka i wychowuje się przy rodzicach i w tej rodzinie wartością jest rodzina to na pewno pieniądze z 500+ nie zostaną zmarnowane .
Niestety W Polsce ' Kowalski' będzie rozliczał 'Malinowskiego' a 'Malinowski'' Wiśniewskiego'
Jak czytam niektóre opinie to aż ręce opadają.
Nie przypominam sobie żeby w latach 80tych ludzie mieli takie dylematy...A to za sprawą większej solidarności i jedności w społeczeństwie.
To jak duża część 500+zostanie zmarnowana zależy od tego jak duża część zostanie nie zmarnowana- a nie od tego jak duża część ludzi przedstawi nam swoje wizje .Uważam że pomoc finansowa jest o wiele lepsza niżeli posiłki w szkole które i trak dla dzieci z racji tzw"Postępu Cywilizacji" nie są żadną atrakcją ,być może tak było 25-30 lat temu ale nie dziś.W szkołach na kuchniach w szpitalach nigdy nie było jak być powinno ,często Pani która pracuje na kuchni po prostu musiała kraść by utrzymać bez głodu rodzinę bo mąż siedział w więzieniu ,(niestety kosztem racji żywnościowych)lecz w tamtych czasach po prostu się 'brało'''i tak jest do dziś.Kradnie się wszędzie w każdym kraju .Więc dla dzieci ogólnie będą lepsze pieniądze niż "cukierki".
Pewnie że niektóre dodatki być powinny ,ale nie wszystkie.
Nie można od dzieci oczekiwać że 2-4-8-11 latek pobierze pieniądze z 500+ i będzie w stanie się nimi rządzić.
Reasumując To w związku z programem 500+ ludzie dostają pewnego rodzaju paranoi i to dla mnie jest trudno zrozumiałe . Bo nie 500+ Jest najważniejszy w tym wszystkim.
No niestety Drodzy rodzice ale program 500+ jest też w pewnym sensie programem wychowawczym;)

robroy
(2016-03-09 19:43)
+1
będą bogacze

tadeusz
(2016-03-09 19:44)
+1
Zgadzam się w całości z szanownym ''Daniel5'' i zastanawiam nad ubocznymi skutkami tego całego programu... oraz na jaki długo wystarczy pieniędzy dla tych biednych dzieci... i biednych matek... oraz tatusiów... no i jeszcze bardziej robi mi się szkoda samotnych matek które wychowują jedno dziecko...

kr
(2016-03-09 20:30)
0
Myślę że Program zadziała w 150% kiedy większość urzędników wyleci z urzędów Get out!!,skończy się kumoterstwo i szacowanie strat,hehe i wtedy pieniądze w budżecie będą na wieki wieków Amen

Daniel5
(2016-03-09 22:50)
0
Cytuje:
"Nie przypominam sobie żeby w latach 80-tych ludzie mieli takie dylematy...A to za sprawą większej solidarności i jedności w społeczeństwie."
Pamiętam ten dobrobyt w latach 80-tych, kraj mlekiem i miodem płynącym, za sprawą naszego prezesa o ojca narodu bardzo szybko zmierzamy w tym kierunku. Wszyscy po równo.
Rząd PO podniósł VAT na 3 lata, zostało już chyba na zawsze, pis wprowadza podatek od handlu(skutki odczujemy wszyscy) od banków(PKO BP-bank państwowy pierwszy podniósł marże) a to dopiero początek. Czyli krótko mówiąc to między innymi ja zapłacę za 500+ więc mam prawo decydować na co te pieniądze idą.
Czyli panie "kr" weź się pan za uczciwą robotę a nie czekaj aż ktoś coś da!

kacperskyy
(2016-03-10 08:09)
-1
daniel - dobre podsumowanie!
tadeusz - racja!

ta ustawa w takiej formie to jest bull shit, niestety wyborcy łapią sie na takie chwyty. partia mowi - DOSTANIESZ! ale nie mowi kto za to zaplaci,

Kr skoro siedzisz juz w tej pierwszje lawce z biblia w rekach wczuj sie w role matek samotnie wychowujacych dzieci.. ty dostaniesz na fajki te 500 zeta, ale takiej matce nie łapiącej sie w widełki programu dowala jeszcze wiecej opłat... jaka to jest kur... pomoc?? mysl samodzielnie a nie popierasz w ciemno wszsytko co do glowy ci PIS kladzie bo tak i koniec..

kr
(2016-03-10 09:49)
0
kacperskyy.
Tak się złożyło że nie palę papierosów:D
O czym Ty Człowieku piszesz ?Matka Samotnie wychowująca 1 dziecko musiałaby zarabiać około 2 200,60 zł brutto-mało prawdopodobne w przypadku większości matek.A jeżeli ma więcej dzieci to jej dochód nie ma znaczenia.Piszesz żeby pisać ale nie opierasz się w ogóle na tym programie.Większość ludzi w Polsce wbrew twoim prognozą łapie się w widełki. Otóż Partia mówi kto za to zapłaci,trzeba tylko słuchać uważnie,a najwyraźniej "Nie Odrobiłeś Lekcji".
Samodzielnie Myślę więc twoja uzurpacja do niczego nie jest mi potrzebna.
To wytłumacz (jeżeli chcesz)na tzw"chłopski rozum" Matka zarabia 1850zł(najniższa krajowa)ma jedno dziecko więc łącznie ma około tyle samo netto co brutto .Więc na realia Polskye jest oczywiste że tych pieniążków ma więcej.Ok A teraz odpowiedz mi na proste pytanie,skąd PiS ma te pieniądze?Zastanów się dobrze zanim odpiszesz bo to jest istotne dla samego Ciebie.

kr
(2016-03-10 10:16)
-1
Do Daniel5.
Jestem Kr,uczciwie pracuję/płacę podatki nie oczekuję popieram PiS,nie palę papierosów
Uczciwość dla Ciebie oznacza najwyraźniej tyle samo co bycie samotnym.
"Weź się do roboty"-no właśnie weź się i popracuj nad sobą samym-ganić lubisz to idź pracować do Tesco,tam lubią prymitywów którzy ganią do roboty.
A jak Ci nie pasuje to stwórz sobie wizje w AutoCAD

kacperskyy
(2016-03-10 10:29)
-1
Istnieje jednak możliwość uzyskania świadczenia na pierwsze dziecko, w przypadku, gdy: dochód rodziny w przeliczeniu na osobę nie przekracza 800 zł czyli 1600 do reki.

matko boska twierdzisz ze wiekszosc samotnych matke zarabia w tym kraju1600 zlotych albo mniej???? przeciez to upadek panstwa! uwazasz ze mozna za to zyc godnie i wychowac dziecko???? widze ze kolejny cwaniak co ma dwa samochody, chate i sie mądrzy w imieniu samotych matek...

a teraz rozważ prosze taką sprawe:

1. matka + dziecko, mama zarabia 1980 PLN na reke - zajeb... duzo co? nachapała się na maksa.... ona "nie zasłużyła" na pisowskie 500+ ale rodzinka z dwojka dzieci majaca dochody rzedy 60 000 tys zlotych miesiecznie, wille, basen oraz 4 samochody na pierwsze dziecko dostanie?

dla ciebie to jest spoczko a pis najlepszy co nie? :)

kr
(2016-03-10 12:18)
0
Ho ho ho.Powiem więcej.Większość ludzi w tym kraju wiąże koniec z końcem i to wie każdy.
Dyskutuję w swoim "Imieniu".
Całkowicie nie rozważne są twoje wyliczenia i zupełnie mnie nie przekonują.Twoje obliczenia nie są od średniej krajowej a ni od najniższej/minimalnej płacy więc większość ludzi w Polsce żyje poniżej Twojego Pułapu,czyż nie jest to swojego rodzaju 'Widzi Mi Się'???Ja opieram się na faktach a faktem jest że większość utrzymuje się poniżej 1600zł netto.Z twoich obliczeń wynika coś w rodzaju ani brutto,ni netto jeno tara;)
A kto powiedział że nic się nie zmieni w opodatkowaniu?Czy Pis tak twierdzi?Na razie mowa o projekcie który z założenia pomaga ludziom biednym.A przyda się i taka pomoc dlatego że trzeba będzie sporo posprzątać tzw"kłód pod nogami".
O godności Nie będę się rozpisywał gdyż nie od programu 500+ zależy jej miara.
Zapominamy o jednym obywatele mający dochody rzędu 60 000 nie muszą wnioskować(a tym bardziej na pierwsze dziecko im się nie należy) 500+ .Tylko o jakich tu obywatelach mowa???
Sprawiedliwie to by było gdyby nie dano ludziom bogatym a tylko biednym?
Biednym wystarczy że da się większe stawki za pracę.Nie podzielam 12zł brutto za godzinę pracy i najmniejszej krajowej 1850zł,w sensie zarobkowym"godnym".Natomiast podzielam te zmiany w sensie prostowania prawa i uniemożliwienia ciągłych kombinacji kosztem biednych ludzi.

kacperskyy
(2016-03-10 12:55)
0
co to znaczy nie musza wnioskowac?? a co to gorszy sort? w innym Państwie zyja? to twoja prywatne ideologia? tak am wygladac sprawiedliwe panstwo wg ciebie?

Daniel5
(2016-03-10 13:13)
0
Kacperskyy. ta dyskusja nie ma sensu. Nie liczy się dobro wspólne, rozsądek. Liczy się tylko partia.

Piotr Kierzkowski
(2016-03-10 15:36)
0
Szanowna Pani Moniko,
Wymieniliśmy w tej sprawie dokładnie po dwie wiadomości poprzez pocztę elektroniczną, oraz przeprowadziliśmy rozmowę telefoniczną. Zamieściła Pani tylko jedną wiadomość, którą wysłałem do Pani dlatego pozwolę sobie zamieścić wiadomości w całości.

Wiadomość 1
Witam,
Szanowna Pani Moniko, dziękuję za zaproszenie, jednak nie wystąpię w wywiadzie. Na chwile obecną jest zbyt wiele niewiadomych związanych z programem 500+. Mam nadzieję, że najbliższe tygodnie rozwieją wszelkie wątpliwości i poznamy odpowiedzi na wszystkie pytania, o czym niezwłocznie będziemy informować poprzez wszystkie media lokalne.

Wiadomość 2

Pani Moniko,
Proszę nie odczytywać tego jako moją niechęć. Na chwilę obecną program 500+ jest wdrażany w Urzędzie Miejskim i naprawdę, nie ma doprecyzowanych szczegółów, o które Pani pyta. Gdybyśmy te szczegóły znali, na pewno byłyby opisane w ostatnim numerze Ziemi Sochaczewskiej. Uważam, że podczas naszej rozmowy byłoby zbyt wiele niewiadomych. Proszę również wziąć pod uwagę, że poinformowałem Panią o tym fakcie w dniu dzisiejszym, po wcześniejszej konsultacji ze wszystkimi wydziałami merytorycznie związanymi z 500+.

W rozmowie telefonicznej odpowiedziałem na każde z Pani pytań, opierając się na dotychczasowych ustaleniach w sprawie funkcjonowania programu Rodzina 500 Plus w Urzędzie Miejskim.

Chciałbym jednocześnie poinformować, iż jutro tj. 11.03.2016r. na miejskim portalu www.sochaczew.pl zostanie zamieszczona szczegółowa informacja dotycząca programu Rodzina 500 Plus. Dodatkowo - jak wspominam o tym w pierwszej wiadomości - zostanie wysłana odpowiednia informacja prasowa do lokalnych mediów, portal www.e-sochaczew.pl, również otrzyma taką notatkę, która zostanie wysłana na Pani adres mailowy.

Pozdrawiam
Piotr Kierzkowski
p.o. Rzecznika Prasowego
UM Sochaczew

figa
(2016-03-11 13:44)
0
Poniżej publikujemy odpowiedź rzecznika UM Piotra Kierzkowskiego na nasze pytania:


W tym roku na realizację rządowego programu Rodzina 500 Plus ratusz otrzymał blisko 12-milionową dotację. Wnioski o wypłatę przyjmowane będą od 1 kwietnia w specjalnym punkcie programu, w pokoju 425 na III piętrze UM.
Prawo do 500 zł na dziecko przysługuje na dziecko własne, małżonka, adoptowane lub znajdujące się pod opieką prawną do czasu ukończenia przez nie osiemnastego roku życia. Wniosek 500 Plus o zasiłek będą mogli złożyć rodzice, jeden rodzic, opiekunowie prawni lub osoby faktycznie opiekujące się dzieckiem.
Pierwszy okres funkcjonowania programu 500 Plus obowiązuje od 1 kwietnia 2016 do 30 września 2017 roku. Oznacza to, że osoby ubiegające się o świadczenie będą musiały złożyć kolejny wniosek o jego przyznanie dopiero w sierpniu przyszłego roku. Potem formalności trzeba będzie powtarzać w każdym kolejnym sierpniu.
Zgodnie z ustawą ratusz ma na rozpatrzenie pierwszych wniosków aż trzy miesiące. Pracownicy urzędu podkreślają, że 500 Plus jest olbrzymim przedsięwzięciem i wymaga wielu przygotowań. Wszystkie wnioski złożone do 30 czerwca będą dawały prawo do świadczenia wychowawczego od 1 kwietnia. Inaczej sprawa przedstawia się dla wniosków złożonych po 30 czerwca 2016 r. Dla nich prawo do świadczenia ustalane będzie począwszy od miesiąca, w którym wpłynął wniosek.
Formularz o świadczenie wychowawcze 500 Plus zawiera dane osoby starającej się o świadczenie (imię, nazwisko, datę urodzenia, PESEL), jej numer konta oraz dane dzieci będących pod opieką osoby składającej wniosek. Jeżeli będziemy się ubiegać o wypłatę również na pierwsze dziecko, do wniosku należy dołączyć zaświadczenia o dochodzie każdego członka rodziny, który osiągnął dochód w roku 2014.
♦ Od 21 marca wzory wniosków o wypłatę świadczenia dostępne będą nie tylko w Urzędzie Miejskim (pokój 425, III piętro), lecz także w dziewiętnastu punktach na terenie miasta. Zapraszamy do sekretariatów szkół, przedszkoli, placówek kultury, sportu i pomocy społecznej, gdzie każdy zainteresowany otrzyma nie tylko druk wniosku, ale również ulotki i materiały informacyjne przybliżające założenia programu 500 Plus, warunki otrzymania wsparcia itp. Dyrektorzy placówek wyłożą wzory druków w wyznaczonym miejscu.

Punkty pobierania wniosków – czynne w godzinach pracy placówek
- Miejska Biblioteka Publiczna w Sochaczewie 1 Maja 21 (Kramnice Miejskie)
- Urząd Miejski w Sochaczewie 1 Maja 16
- Pływalnia "Orka" ul. Olimpijska 3
- Zespół Szkół im. Fryderyka Chopina ul. F. Chopina 99
- Gimnazjum Nr 1, im. Jana Pawła II ul. H. Sawickiej 7
- Gimnazjum Nr 2, im. Króla Władysława Jagiełły ul. Staszica 106
- Szkoła Podstawowa Nr 2, im. Marii Konopnickiej ul. 15-Sierpnia 44
- Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Bolesława Krzywoustego ul. H. Sawickiej 5
- Szkoła Podstawowa Nr 4 im. Janusza Korczaka ul. Staszica 25
- Miejskie Przedszkole Nr 1 ul. Hanki Sawickiej 2
- Miejskie Przedszkole Nr 3 im. Jana Brzechwy ul. Poprzeczna 9
- Miejskie Przedszkole Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi ul. 15 Sierpnia 50
- Miejskie Przedszkole Nr 6 im. Juliana Tuwima ul. Chodakowska 4
- Miejskie Przedszkole Nr 7,im. Marii Montessori ul. Żwirki i Wigury 15
- Sochaczewskie Centrum Kultury ul. Chopina 101
- Sochaczewskie Centrum Kultury ul. 15 Sierpnia 83
- Sochaczewskie Centrum Kultury ul. Żeromskiego 8
- Dzienny Dom Pomocy Społecznej Al. 600 Lecia 90
- Środowiskowy Dom Samopomocy ul. Zamkowa 4a

♦ Najważniejsze, że nie trzeba się spieszyć i biec do UM w kwietniu. Można założyć, że w pierwszych tygodniach z wnioskami przyjdzie wielu rodziców, utworzą się kolejki, można jednak uniknąć nerwowych sytuacji, poczekać i wniosek o wypłatę złożyć w maju, a nawet w czerwcu. Rodzina nie straci nawet złotówki z tego, co się należy, gdyż nawet wnioski z czerwca będą objęte wypłatami za wcześniejszy okres obejmujący kwiecień i maj.

♦ Wnioski o przyznanie świadczenia przyjmowane będą nie w Biurze Obsługi Klienta, lecz w pokoju 425, na III piętrze UM, w specjalnie uruchomionym do tego celu punkcie. Obsługą klientów zajmie się troje przeszkolonych pracowników. Punkt ruszy 1 kwietnia. Jego pracownicy udzielą wszelkich informacji, przyjmą wypełniony wniosek, odpowiedzą na pytania.

♦ Wnioski można też przesłać do UM za pośrednictwem platformy ePUAP. To propozycja dla rodziców posiadających profile zaufane.

♦ Punkt 500+ przez cały kwiecień będzie pracował dłużej, niż reszta wydziałów - od 8.00 do 18.00. To ukłon w kierunku rodziców pracujących poza miastem, by nie musieli brać urlopu, ani zwalniać się wcześniej u szefa. W maju i kolejnych miesiącach punkt będzie pracował jak reszta UM, tj. w poniedziałki od 8.00 do 17.00, a od wtorku do piątku od 8.00 do 16.00.

♦ W każdej chwili ratusz odpowie na pytania, rozwieje wątpliwości, wyjaśni szczegóły rządowego programu 500 Plus. Można przyjść do ratusza osobiście (pokój 425, III piętro) lub między 8.00 a 18.00 zadzwonić pod numer 46 862-22-35 wew. 333.

♦ Ratusz zaprasza rodziców na indywidualne konsultacje dotyczące programu 500 Plus. Odbędą się one w kwietniu - w żłobku oraz wszystkich przedszkolach i szkołach podstawowych. Między godziną 14.00 a 17.00 na pytania rodziców odpowiadał będzie pracownik Wydziału Polityki Społecznej i Ochrony Zdrowia Urzędu Miejskiego, koordynującego wdrożenie programu w naszym mieście.

Oto terminy konsultacji:
- Przedszkole nr 1 – 11 kwietnia
- Przedszkole nr 3 – 12 kwietnia
- Przedszkole nr 4 – 13 kwietnia
- Przedszkole nr 6 – 14 kwietnia
- Przedszkole nr 7 – 15 kwietnia
- Szkoła Podstawowa nr 2 – 18 kwietnia
- Szkoła Podstawowa nr 3 – 19 kwietnia
- Szkoła Podstawowa nr 4 – 20 kwietnia
- Zespół Szkół (SP nr7) - 21 kwietnia
- Miejski Żłobek Integracyjny – 22 kwietnia

♦ Wypłata świadczeń dokonywana będzie w dwóch formach – albo przelewem na konto (jego numer należy wpisać w odpowiednią rubrykę we wniosku), albo w kasie Urzędu Miejskiego na II piętrze. W tym drugim przypadku jest jednak zastrzeżenie – jeśli skala wypłat gotówkowych będzie bardzo duża, ratusz rozważy zlecenie wypłat jednemu z sochaczewskich banków.

Kasa Urzędu Miejskiego, II piętro, czynna:
poniedziałki: 9.00-17.00
wtorek: 8.30-14.00
środa: 8.30-14.00
czwartek: 9.00 - 14.00
piątek: 8.30-14.00




Piotr Kierzkowski
(2016-03-11 13:46)
0
Szanowni Państwo,
Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami funkcjonowania w Urzędzie Miejskim programu Rodzina 500 Plus.
Wystarczy wejść na stronę www.sochaczew.pl, następnie kliknąć ikonę Rodzina 500+ widoczną na stronie głównej. Bezpośredni adres do strony zawierającej powyższe informację: http://sochaczew.pl/home/www/5364?title=Program-Rodzina-500-Plus&filterId=2&tabId=43&pid=5364&sochaczew

Pozdrawiam
Piotr Kierzkowski
p.o. Rzecznika Prasowego
UM Sochaczew

jankow2k16
(2016-03-15 13:15)
0
Panie p.o. Rzecznika dlaczego "500+" i innych świadczeń, które może otrzymać rodzina na dzieci nie można było zorganizować w taki sposób, żeby wszystko można było załatwić za jednym razem w tym samym miejscu?. Niebawem urodzi mi się kolejne dziecko i tak: aby otrzymać "becikowe", ewentualnie zasiłek rodzinny lub tzw."kosiniakowe" będę musiał udać się tam, gdzie wypłacają świadczenia rodzinne - jak się okazało nie w Urzędzie Miejskim-tylko w innym miejscu, tam będę musiał złożyć dodatkowo różne zaświadczenia, oświadczenia czy inne dokumenty. Następnie aby otrzymać 500 zł na dziecko będę musiał iść do kolejnego urzędu i znowu dołączyć te same dokumenty, tłumaczyć kolejnym osobom czy pracuję czy nie pracuję ile zarabiam itd., dodatkowo tracić czas na bieganie od jednego urzędu do drugiego. Czy osoby decyzyjne w mieście mają jakiekolwiek pojęcie o tym jak się powinno usprawniać obywatelom kontakty z urzędami?, bo można przypuszczać, że nie do końca.

kacperskyy
(2016-03-15 13:34)
+2
tak na potwierdzenie tego o czym pisalem kilka postow wczesniej.

użytkownik23772
(2016-04-01 08:24)
0
(:, najłatwiej dać społeczeństwu "rybę" zamiast "wędkę" , nie zdziwilbym sie gdyby od przyszlego roku drastycznie wzrosl VAT - z czegos przeciez trzeba to sfinansowac a z czego sie najlatwiej finansuje no z naszych kieszeni przeciez , tak samo jest przeciez z podatkiem bankowym i hipermarketowym to ludzie - kto za to wszystko placi, trzeba byc naprawde bardzo naiwnym czlowiekiem aby sadzic ze banki i hipermarkety beda sie solidaryzowac z narodem polskim i grzecznie zaplaca nowa danine bez przerzucania kosztow na klientow ...

Nie badzmy naiwni ...
To nie rozwiaze problemu, jaka motywacje do szukania pracy bedzie mial ktos kto dostanie od panstwa na 5 dzieci 2500/mc ? - żadnej ... Postawy roszczeniowe beda przyrastac jak grzyby po deszczu, bezrobocie bedzie roslo tj podatki dla tych ktorym się chce pracować / nie maja wyjscia bo chca zapewnic godziwy byt i przyszlosc swoim dzieciom. Nie promuje sie ciezko pracujacych ludzi w zaden sposob, przyrastaja tylko obciazenia podatkowe , zamiast motywowac do aktywnosci, narod jest karmiony obietnicami ze mozna cos dostac "za darmo" bez konsekwencji. Konsekwencje beda bardzo duze, juz nasze pokolenie to poczuje, a nasze dzieci zostaną dorźnięte podatkami tak że trzeba bedzie emigrowac. Ciekaw jestem kto wtedy bedzie finansowal wszystkie populistyczne obietnice ...

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy








Reklama Sochaczew